Uppdatering om Sheila och Lexi <3


Här kommer fler bilder på våra älskade missar. Nu har båda öppnat ögonen och de är otroligt starka och lyckas nästan ta sig ur bolådan ut på köksgolvet. Här till vänster har vi lilla Sheila. Hon är nog den med mest energi. Jag har busat lite lätt med henne och brukar klia henne på magen - då sprattlar hon med benen. Hon har en otrolig styrka och energi och verkar verkligen utvecklas till att bli en pigg och glad liten misse.
 
 
 
 
Förutom sin energi verkar Sheila verkligen gilla att vara fotomodell. Hon kråmar sig och för var sekund jag är med henne känns det som om hon gör sig till. Lägger sig på rygg och sprattlar med benen, går på upptäcksfärd i bolådan eller helt enkelt bara ligger snällt och ser in i kameran. Blivande fotomodell!
 
 
 
 

Även här till vänster är Sheila och återigen är hon en perfekt modell till mina bilder. Älskar hur hon här sträcker sig mot min mobilkamera samtidigt som hon ser rätt in i linsen. Så söt! <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Trots att man bara ligger ner ser man så söt så söt ut så!
 
 
 
 
 
 
Här syns det vilken liten tjockis Sheila är. Hon väger för tillfället mer än 20 gram mer än Lexi - snart trehundra gram!
 
Som det också syns på bilden kan de inte riktigt ännu dra in sina klor, utan de är utdragna hela tiden - och fastnar i allt! Om man gosar med dem är det garanti på att klorna fastnar i tröjan. Eller så vill de bara hålla sig kvar... ;)
 
 
 
Trots att hon inte var lika fotomodellig igår när jag fotograferade så måste jag såklart slänga med en bild på lilla söta Lexi. Trots att hon kanske inte har lika mycket energi som Sheila är hon den som gosar mer. Säkerligen ett blivande favoritdjur som alltid kommer att finnas där för en. Men visst kråmar hon sig också framför kameran, rullar runt och lär sig att gå - hon kommer säkert bli minst lika busig som sin syster.
 

Kommentarer
Postat av: Anna Saverstam

Ååå, vad fina de är och lite lika på Skruven också :)
Känner igen din beskrivning av kattungarna (speciellt från Syssla), redan i den unga åldern gjorde hon sig till, var gullig och sökte kontakt när man kom för att prata med dem.

2013-05-20 @ 13:35:04
URL: http://www.saverstam.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0